Анализи и предвидувања на Светската туристичка организација за развојот на туризмот

Анализи и предвидувања на Светската туристичка организација за развојот на туризмот

Меѓународниот туризам доживува пораст од 4% во 2021 година, во споредба со 2020 година (415 милиони, наспроти 400 милиони туристи годишно). Сепак, меѓународните туристи сè уште се на 72% од 2019 година, според прелиминарните проценки на Светската туристичка организација. Ова се најновите анализи по туристичкиот крах во 2020 година, најлошата година за туризмот, кога бројот на меѓународни туристи се намалува за 73%.

Првото издание на Светскиот туристички барометар на Светската туристичка организација од 2022 година покажува дека зголемените стапки на вакцинација, во комбинација со олеснување на ограничувањата за патување поради зголемената прекугранична координација и протоколи, помогнале во ослободувањето на затворената побарувачка. Меѓународниот туризам умерено закрепнува во текот на втората половина на 2021 година, при што меѓународните пристигнувања се намалени за 62% и во третиот и четвртиот квартал во споредба со нивоата пред пандемијата. Според ограничените податоци, меѓународните пристигнувања во декември биле 65% под нивото од 2019 година. Целосното влијание на варијантата омикрон и порастот на случаите на Ковид-19 допрва треба да се видат.

ТЕМПО НА ЗАКРЕПНУВАЊЕ

Темпото на закрепнување останува бавно и нерамномерно низ светските региони поради различните степени на ограничувања на мобилноста, стапките на вакцинација и довербата на патниците. Европа и Америка бележат најсилни резултати во 2021 година во споредба со 2020 година (+19% и +17% соодветно), но сепак и двете се на 63% под нивоата пред пандемијата.

Како подрегион, Карибите забележаа најдобри перформанси (+63% над 2020 година, иако 37% под 2019 година), при што некои дестинации се приближуваат или ги надминуваат нивоата пред пандемијата. Јужна Медитеранска Европа (+57%) и Централна Америка (+54%), исто така, уживат значително закрепнување, но остануваат за 54% и 56% намалени на нивоата во 2019 година, соодветно. Северна Америка (+17%) и Централна Источна Европа (+18%), исто така, се искачуваат над нивоата од 2020 година.

Во меѓувреме, Африка бележи зголемување од 12% на пристигнувања во 2021 година во споредба со 2020 година, иако ова е сè уште за 74% под 2019 година. 65% под нивоата од 2020 година и 94% во споредба со вредностите пред пандемијата, бидејќи многу дестинации остануваат затворени за несуштински патувања.

Данела Арсовска

Извор: Светска туристичка организација

Зголемување на трошоците

Економскиот придонес на туризмот во 2021 година (мерен во директниот туризам бруто-домашен производ) се проценува на 1,9 трилиони американски долари, над 1,6 трилиони американски долари во 2020 година, но сепак далеку под вредноста од 3,5 трилиони американски долари пред пандемијата. Приходите од извозот од меѓународниот туризам би можеле да надминат 700 милијарди американски долари во 2021 година, што е мало подобрување во однос на 2020 година поради повисоките трошоци по патување, но помалку од половина од 1,7 трилиони американски долари забележани во 2019 година.

Се проценува дека просечните трошоци по турист ќе достигнат 1.500 американски долари во 2021 година, што е зголемување од 1.300 американски долари во 2020 година. Ова се должи на големите заштеди и подолготрајниот престој, како и повисоките цени за превоз и сместување. Франција и Белгија пријавуваат релативно помал пад на расходите за туризам со -37% и -28%, соодветно во текот на 2019 година. Саудиска Арабија (-27%) и Катар (-2%), исто така, објавуваат нешто подобри резултати во 2021 година.

Предвидувања за 2022 година

Според најновиот Експертски панел на Светската туристичка организација, повеќето туристички професионалци (61%) гледаат подобри изгледи за 2022 година. Мнозинството од експерти (64%) сега очекуваат меѓународните пристигнувања да се вратат на нивоата од 2019 година дури во 2024 година или подоцна, што е зголемување од 45% во септемвриското истражување.

Данела Арсовска

Предвидување на експертите за враќање на туризмот на нивото од 2019 година

Индексот на доверба на Светската туристичка организација покажува благ пад во периодот јануари-април 2022 година. Брзото и пораспространето вакцинирање, проследено со големо укинување на ограничувањата за патување и поголема координација и појасни информации за протоколите за патување, се главните фактори идентификувани од експертите за ефикасно закрепнување на меѓународниот туризам. Сценаријата на UNWTO покажуваат дека меѓународните туристички пристигнувања би можеле да пораснат за 30% до 78% во 2022 година во споредба со 2021 година. Сепак, тоа би било 50% до 63% под нивото пред пандемијата.

Неодамнешниот пораст на случаите со Ковид-19 и варијантата омикрон треба да го нарушат закрепнувањето и да влијаат врз довербата до почетокот на 2022 година, бидејќи некои земји повторно воведуваат забрани за патување и ограничувања за одредени пазари. Во исто време, вакцинирањето останува нерамномерно, а на многу дестинации сè уште им се целосно затворени границите, главно во Азија и Пацификот. Предизвикувачкиот економски амбиент може да изврши дополнителен притисок врз ефективно закрепнување на меѓународниот туризам, со порастот на цените на нафтата, зголемувањето на инфлацијата, потенцијалниот пораст на каматните стапки, високиот обем на долгот и континуираното нарушување во синџирите на снабдување. Сепак, тековното закрепнување на туризмот на многу пазари, главно во Европа и Америка, заедно со широко распространето ширење на вакцинација и големо координирано укинување на ограничувањата за патување, може да помогне да се врати довербата на потрошувачите и да се забрза закрепнувањето на меѓународниот туризам во 2022 година.

Додека меѓународниот туризам отскокнува, домашниот туризам продолжува да го поттикнува закрепнувањето на секторот во зголемен број дестинации, особено оние со големи домашни пазари. Според експертите, домашниот туризам и патувањето блиску до дома, како и активностите на отворено, производите засновани на природата и руралниот туризам се меѓу главните туристички трендови што ќе продолжат да го обликуваат туризмот во 2022 година.

Image
Newsletter